A l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

català

L'interessat:
Hola. Tinc un problema amb un pis i voldria que m'assessoressin.
L'OMIC:
Hola. Segui, si us plau. Expliqui'm què li passa.
L'interessat:
He entregat uns diners com a arres. Fa dies que intento parlar amb el venedor, però el telèfon que em va donar no existeix. Sembla com si hagués desaparegut!
L'OMIC:

És probable que l'hagin estafat. Hi ha persones que lloguen un pis i després el posen en venda com si fos seu de propietat, fent una oferta molt temptadora. Un cop aconsegueixen els diners de la paga i senyal desapareixen.

Va comprovar la documentació que li va entregar aquesta persona?

L'interessat:
Doncs, no. Tot semblava legal. A més, em pressionava molt perquè em deia que hi havia una altra persona interessada i que havíem de tancar el tracte de seguida.
L'OMIC:
Segurament li va entregar documents falsos. És molt important comprovar sempre la documentació, cosa que pot fer anant al Registre de la Propietat i demanant una còpia de l'escriptura de la propietat. És on consta el nom de l'autèntic propietari.
L'interessat:
I ara, què puc fer?
L'OMIC:
Temo que l'única cosa que pot fer és posar una denúncia. No crec que recuperi els diners. Ho sento.
L'interessat:
Bé, què hi farem. La propera vegada no em tornarà a passar. Adéu.
L'OMIC:
Adéu.