In the municipal consumer information bureau (OMIC)

català

L'Usuari:
Bon dia, volia fer una reclamació.
L'OMIC:
Bon dia, què li ha passat?
L'Usuari:
Fa sis mesos vaig comprar una rentadora. S'ha espatllat i s'ha de canviar una peça. El tècnic que ha vingut a casa m'ha fet pagar les despeses de desplaçament.
L'OMIC:
Actualment la garantia dels béns de consum estableix que tant les peces com la mà d'obra i el desplaçament són gratuïts durant el període de vigència de la garantia. Té dret a fer una reclamació.
L'Usuari:
I què he de fer?
L'OMIC:
El primer pas és arribar a una solució dialogada amb el venedor o amb el servei d'atenció al client d'aquesta empresa perquè li tornin els diners. Si ho fa per escrit, és millor enviar un telegrama o un burofax des de qualsevol oficina de correus perquè en quedi constància.
L'Usuari:
I què hi poso?
L'OMIC:
Hi ha de fer constar la petició i un termini de resposta per part d'ells.
L'Usuari:
I si no em contesten?
L'OMIC:
Aleshores pot utilitzar un dels impresos oficials que nosaltres li proporcionarem.
L'Usuari:
Gràcies, faré això.

english

User:

Good morning. I'd like to make a complaint.

OMIC:

Good morning. What's the problem?

User:
I bought a washing machine six months ago. It broke down and needed a part replacing. The technician who came to my home charged me a callout fee.
OMIC:

The guarantees that cover consumer goods these days specify that parts, labour and callouts are free while your guarantee is valid. You're entitled to make a complaint.

User:

What do I have to do?

OMIC:
The first step is to try to find a solution by talking to the seller or their customer service department and asking them to refund your money. If you contact them in writing, the best option is to send them a telegram or a bureaufax from a post office, so that there's a record of your message.
User:

What should I put in my message?

OMIC:

You'll need to say what you're asking for and give them a deadline for replying.

User:

What if they don't answer?

OMIC:

Then you can use one of the official forms that we'll give you.

Usuario:

Thanks. I'll do what you said.